Domowe biuro

Dodany dnia2 lat temu
Ulubione0

Domowe biuro z Make Home, czyli jak zorganizować sobie stanowisko pracy w domu.

Już drugi rok żyjemy w zupełnie innej rzeczywistości. Z powodu pandemii zmieniły się nasze przyzwyczajenia i trzeba było nauczyć się dużej elastyczności. Ogromne zmiany zaszły w kontaktach międzyludzkich i rodzinnych. Więcej czasu spędzamy w swoich domach, unikamy dużych skupisk i bardziej dbamy o zdrowie swoje i swoich najbliższych.

Całkowitej reorganizacji uległa też sfera zawodowa wielu osób. Wiele firm do dzisiaj funkcjonuje w trybie hybrydowym lub pracy zdalnej. Okazało się to bardzo dobrym i praktycznym rozwiązaniem dla wielu przedsiębiorstw. Z tego też względu kontynuują ten sposób ochrony firmy i pracowników.

Masz przed sobą perspektywę pracy zdalnej? A może pracujesz już w takiej formie, ale w Twoim domowym biurze panuje chaos, bałagan i brak organizacji? Przybywamy z pomocą! Z tego wpisu dowiesz się, jak prawidłowo zorganizować domowe biuro.

Plusy i minusy pracy zdalnej

Praca zdalna ma swoje niebywałe zalety. Oszczędzamy sporo czasu i energii na dojazdach. Sami dysponujemy swoim czasem. Nie jesteśmy narażenie na różnego rodzaju rozpraszacze uwagi. Nasza praca może być w domu niezwykle efektywna i produktywna. Jeśli jednak w domowej przestrzeni nie mamy swojego estetycznego i funkcjonalnego kąta do pracy, robi się duży problem. Bywa, że ciężko odnaleźć się w chaosie. Wśród stosu dokumentów może nam coś zaginąć. Towarzyszą temu niepotrzebne nerwy, a atmosfera w domu jest wówczas napięta i nieprzyjemna. Warto więc, nawet w małym mieszkaniu, wyznaczyć sobie strefę przeznaczoną typowo do pracy zdalnej. Takie domowe biuro sprzyja skupieniu, koncentracji i efektywnemu wywiązywaniu się z zawodowych obowiązków.

Jakie są niezbędne rzeczy do pracy zdalnej?

Organizacja miejsca, w którym można w ciszy i spokoju pracować to podstawa. Pozawala to zbudować odpowiedni dystans między życiem prywatnym a zawodowym. Postawienie takiej zdrowej granicy daje nam szansę, że inni domownicy łatwiej dostosują się do nowej sytuacji i może będą mniej przeszkadzać i rozpraszać.

Od czego zacząć tworząc domowe biuro?

1. Praktyczne biurko

Podstawowym meblem, oczywistym i jednocześnie absolutnie niezbędnym, jest praktyczne oraz wygodne biurko. Model biurka powinien być przede wszystkim funkcjonalny i optymalnie dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Jeśli w swojej pracy obcujesz z obszerną dokumentacją oraz korzystasz z dodatkowych urządzeń, takich jak drukarka, czy skaner, koniecznie weź pod uwagę biurka z blatem o szerokości 150 cm, co najmniej. Pozwoli Ci to uniknąć frustracji i niepotrzebnego stresu. Na takim dużym biurku wszystko znajdzie swoje właściwe miejsce, a Ty będziesz mieć spokój i komfortowy dostęp do potrzebnych rzeczy i urządzeń. W małych przestrzeniach świetnie sprawdzą się również biurka narożne. Przy doborze idealnego biurka do pracy koniecznie trzeba wziąć pod uwagę wysokość mebla. Biurko nie powinno być niższe niż 72 cm, ale należy pamiętać, że optymalna wysokość biurka to taka, przy której monitor komputera, czy laptopa znajduje się mniej więcej na wysokości oczu. W przypadku osób wysokich możliwe, że będzie trzeba wybrać biurko o wysokości 76-78 cm lub nawet 80-85 cm. Jeśli wiemy, że z biurka będzie korzystać więcej osób, może dobrym rozwiązaniem będzie zakup biurka z regulacją wysokości.

Często niestety zdarza się tak, że nie mamy osobnego pomieszczenia, aby stworzyć sobie domowe biuro. W takiej sytuacji musimy mieć funkcjonalny kąt do pracy w salonie lub sypialni. W tym przypadku idealnie sprawdzą się biurka z dostawkami, kontenerami lub dodatkowymi półkami. Pozwoli nam to zaoszczędzić sporo przestrzeni, a jednocześnie mieć odpowiednią ilość miejsca na biurku na potrzebne dokumenty i sprzęty.

2. Odpowiednie krzesło do biurka

Wygodne krzesło do biurka to kolejny ważny punkt przy organizowaniu domowego stanowiska pracy. Mebel ten powinien być idealnie dopasowany do potrzeb użytkownika oraz długości czasu spędzanego w ciągu dnia w pozycji siedzącej. Bez względu na to, ile czasu zajmuje Tobie praca biurowa, każde krzesło do biurka powinno być wyposażone w wyprofilowane oparcie podpierające część lędźwiową kręgosłupa oraz regulację wysokości siedziska. Daje to komfort, wygodę i przede wszystkim dba o nasz kręgosłup. Bardzo przydatne okazują się w krzesłach do biurka także podłokietniki. Dzięki nim można oprzeć odpowiednio ręce i utrzymać je w ergonomicznej pozycji podczas pisania na klawiaturze.

3. Regały i witryny

Przenosząc się z pracą ze swojego biura do przestrzeni domowej potrzebujemy naprawdę sporo miejsca na dokumenty, segregatory, czy artykuły biurowe. Tutaj idealnie sprawdzą się różnego rodzaju regały i witryny. Zajmują one stosunkowo niewiele powierzchni, a są pojemne i wyposażone w wiele półek, zamykanych szafek oraz szuflad. Regał otwarty na książki doskonale będzie nam służył do przechowywania segregatorów i teczek. Regały z szufladami i zamykanymi drzwiczkami dadzą nam idealne miejsce na akcesoria biurowe, archiwalną dokumentację lub urządzenia.

4. Lampka na biurko

Dobre oświetlenie podczas pracy jest niezwykle istotne. Najlepszym rozwiązaniem jest takie ustawienie biurka, aby jak najdłużej mieć dostęp do światła dziennego. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości lub gdy pracujemy popołudniami, świetnym rozwiązaniem będzie praktyczna lampka na biurko. Doskonale sprawdzają się lampki na biurko z regulowanym, elastycznym ramieniem, które dają możliwość ustawienia światła w dowolne miejsce. W przypadku małych biurek bardzo dobrze będą dawały oświetlenie lampki zamontowane do ściany lub lampa podłogowa z ruchomym kloszem.

5. Zegar

Dzisiaj zegarki mamy w telefonach, komputerach. Nie zastąpią one jednak nigdy zegara ściennego lub zegarka na stojaku. Przejrzysty, duży zegar będzie nie tylko piękną dekoracją wnętrza, ale także świetnie zmotywuje do pracy i pozwoli lepiej zarządzać czasem.

6. Tablica ścienna korkowa lub magnetyczna

Pracując intensywnie wiele tematów w trakcie trzeba zapamiętać, czy zanotować na małych karteczkach. Umieszczając te wszystkie karteczki i drobne notatki na tablicy ściennej, mamy pewność, że nic nam nie umknie. Dodatkowo taka tablica nie zajmuje dużo miejsca, więc dzięki niej utrzymamy też ład i porządek na blacie biurka.

7. Kosz na śmieci

Niby niepozorny element, a jednak bardzo ważny w domowym biurze. Kosz pozwala nam na bieżąco porządkować swoją przestrzeń do pracy. Nie musimy wstawać od biurka lub rzucać na podłogę gromadzących się szpargałów. Zyskujemy tym samym ład i schludną przestrzeń, która pomoże nam się odpowiednio skupić i skoncentrować na pracy oraz wywiązywaniu się z zawodowych obowiązków.

W naszej ofercie znajdziesz praktycznie wszystko, co potrzebne do organizacji domowego biura i pracy zdalnej. Nie zwlekaj i już teraz zapoznaj się z asortymentem Make Home. Z nami stworzysz idealne i funkcjonalne domowe biuro.

Przeczytaj także:

https://makehome.pl/blog/100_biurko-do-pokoju-dziecka.html

https://makehome.pl/blog/94_okleiny-scienne-winylowe.html

https://makehome.pl/blog/46_regal-z-pomyslem.html

Menu

Ustawienia

Stwórz darmowe konto, aby zapisywać ulubione produkty.

Zaloguj się / Rejestracja